TL;DR Rok temu wypu┼Ťci┼éem pierwszy projekt poboczny. Nadszed┼é czas na od┼Ťwie┼╝enie.

­čĹęÔÇŹ­čĺ╗App Store
­čś╗Product Hunt
­čĽŞwww

Problem

Rok temu, czekaj─ůc na ┼Ťlub, trzytygodniowy urlop i podr├│┼╝ na Bali napisa┼éem dla siebie aplikacj─Ö, kt├│ra odlicza┼éa dni do tych wydarze┼ä. Po powrocie porobi┼éem byle jakie screeny, stworzy┼éem na odwal stron─Ö www i wrzuci┼éem apk─Ö┬ádo App Store. Wygl─ůda┼éa ona tak:

My helpful screenshot

Co ciekawe, przeci─Ötnie sprzedawa┼éa si─Ö┬ájedna sztuka aplikacji dziennie w cenie 1 USD, a ja z aplikacji korzystam do teraz. Zacz─Ö┼éy mnie irytowa─ç jej pewne wady - brak cyklicznych wydarze┼ä, konieczno┼Ť─ç liczenia weekend├│w oraz brak dark mode.

Ponadto, przed wypuszczeniem Rearview 2.0, chcia┼ébym nauczy─ç si─Ö promocji i sprzeda┼╝y. My┼Ťl─Ö, ┼╝e obok czytania blogpost├│w i ogl─ůdania youtube, dobrze by┼éoby potestowa─ç na ┼╝ywym organi┼║mie. CountdownBar wydaje si─Ö by─ç idealnym kr├│likiem do┼Ťwiadczalnym.

Rozwi─ůzanie

Zaktualizowa┼éem aplikacj─Ö. Doda┼éem nowe funkcjonalno┼Ťci - cykliczne wydarzenia, mo┼╝liwo┼Ť─ç pomijania weekend├│w podczas liczenia oraz dark mode. Porobi┼éem lepsze screeny do App Store, oraz doda┼éem filmik. Zmieni┼éem nazw─Ö aplikacji, oraz doda┼éem s┼éowa kluczowe. Stworzy┼éem lepsz─ů stron─Ö internetow─ů. Informacji o wypuszczeniu wersji 2.0 nie ograniczam jedynie do Product Hunt, a wrzucam r├│wnie┼╝ info na kilkana┼Ťcie innych, podobnych portali. Podwy┼╝szy┼éem cen─Ö czterokrotnie. Jestem mega ciekawy co z tego wyjdzie.

Model biznesowy

Aplikacja jest sprzedawana jednorazowo po cenie 3.99 USD. Chcę sprawdzić jak czterokrotny wzrost ceny oraz dużo większy nacisk na promocję wpłynie na sprzedaż.

Co dalej?

W tej chwili waliduj─Ö co dzia┼éa, a co nie je┼Ťli chodzi o marketing i promocj─Ö. My┼Ťl─Ö, ┼╝e po miesi─ůcu zaprezentuj─Ö publicznie wnioski i liczby. W przysz┼éo┼Ťci rozwa┼╝am integracj─Ö aplikacji z kalendarzem.

Edit: Wyniki po miesi─ůcu od wypuszczenia wersji 2.0